Google Ads marketing: de schakel tussen jou en je potentiële klanten
Wanneer het over marketing gaat, kan geen enkele ondernemer vandaag nog om Google Ads marketing heen. In de digitale wereld is geen een vorm van targeting sterker dan Google Ads marketing. Je advertentie wordt namelijk zichtbaar wanneer een potentiële klant zoekwoorden invoert op Google die jij in je campagne hebt gebruikt. Zoekt iemand dus naar iets wat jij aanbiedt, dan wordt de potentiële match tussen de klant en jou als verkoper duidelijk zichtbaar.
Het belang van de juiste zoekwoorden
Centraal bij de inzet van Google Ads marketing staan de gehanteerde zoekwoorden. Deze worden ook wel keywords genoemd. Het is voor jou als ondernemer zaak om deze keywords zo strategisch mogelijk te kiezen. Je wilt ruime traffic naar je website genereren, maar natuurlijk ook een hogere conversie. Conversie houdt in dat een bezoeker op jouw website een gewenste actie onderneemt. Kliks waarop geen aankoop volgt, kosten je namelijk alleen maar geld.
Een SEA expert in de arm nemen voor de optimale advertentierangschikking
Het analyseren van de voor hen juiste zoekwoorden voor het gebruik in Google Ads marketing, laten veel ondernemers dan ook over aan een expert. Zo kun je hiervoor een bureau gespecialiseerd in online marketing in Groningen voor in de arm nemen. Je hoeft hiervoor zelf niet per se in het noorden van het land woonachtig of werkzaam te zijn. SEA experts weten van de hoed en de rand betreffende advertentierangschikking.
Hoe bepaalt Google of jouw advertentie bovenaan wordt vertoond?
Een SEA expert van een bureau in online marketing in Groningen weet dat advertentierangschikking afhankelijk is van twee belangrijke factoren: het CPC bod en de kwaliteitsscore. Het CPC bod betreft het bedrag dat jij als ondernemer bereid bent voor elke klik te betalen. De kwaliteitsscore wordt bepaald aan de hand van de relevantie van je advertentie. Het is niet afdoende om op één van de twee factoren hoog te scoren, het gaat bij Google Ads marketing om de beste combinatie.
Het monitoren van je campagne
SEA experts zoals werkzaam bij een bureau gespecialiseerd in online marketing in Groningen kunnen je van dienst zijn bij het opzetten van een succesvolle Google Ads marketing campagne, maar ook op de lange termijn. Na het lanceren van je campagne kun je niet achterover leunen; je moet de conversie in de gaten houden en advertenties steeds beter op het zoekgedrag van potentiële klanten aanpassen. Zo blijft Google Ads marketing ook in de toekomst effectief.